Women need to be especially aware that multiple clinical research studies have shown a significant link between regular alcohol intake and risk of breast cancer. A recent analysis of data collected and combined from 53 different clinical research studies also concluded that alcohol significantly increases the relative risk of developing breast cancer. Even a single alcoholic beverage per day was found to be associated with a statistically significant increase in the risk of developing breast cancer. The results of this very large study analysis suggested that about 4 percent of all breast cancers in developed countries may be directly caused by alcohol consumption.
Women need to be especially aware that multiple clinical research
studies have shown a significant link between regular alcohol
intake and risk of breast cancer. A recent analysis of data
collected and combined from 53 different clinical...
More